Denotació:
A l’anunci es poden veure dues noies , l’una es rossa i vesteix de negre, i l’altra es morena i vesteix de lila. Les dues són bastant blanques de pell i destaquen els seus ulls molt maquillats. Es troben en una habitació fosca on tot sembla ser negre: la paret, la taula..., excepte la samarreta blanca que es pot observar a sobre la taula juntament amb una bosseta transparent. També es poden veure les cares de les noies reflectides a la taula.
Finalment, destacar el nom de l’anunciant: Sisley, i el seu eslògan: “Fashion Junkie”, que vol dir addicte a la moda.
Connotació:
Aquest anunci utilitza, bàsicament, dos recursos visuals: la metonímia i la comparació. Per començar definiré aquests dos recursos i explicaré com es mostren en aquest anunci:
1. Metonímia: figura retòrica que consisteix en la substitució d’un element per un altre.
En aquest cas els publicistes han substituït la droga que les noies estan esnifant per una samarreta de la marca Sisley.
2. Comparació: figura retòrica per la qual un objecte és comparat a un altre.
A l’anunci es compara l’addicció a les drogues amb l’addicció a la moda.
El que ens dóna a entendre aquest anunci és que comprar roba d’aquesta marca pot convertir-se en un addicció com la droga. Això algú ho pot interpretar com a contraproduent per a la marca perquè ser un addicte no és bo però jo crec que va més dirigit per a les dones que els agrada molt comprar ja que si és així aquesta és la seva roba.
Denotació:
En aquesta imatge hi apareix una mosca a sobre d’una planta amb un iPod. Predominen els tons verds tant dels ulls com de la planta, a més dels eslògans.
Connotació:
El principal recurs visual que s’ha utilitzat a l’hora de dur a terme aquest anunci és la personificació, aquest recurs consisteix en atribuir trets o característiques humanes a objectes o animals. Així doncs, la mosca està personificada ja que aquest insecte no escolta música sinó que és una activitat que duem a terme els humans.
L’empresa iPod ha utilitzat la mosca perquè es relaciona amb els motius que et donen per comprar aquest producte: “Más pequeño, más liviano, más cómodo, más práctico”. Aquest animal és petit i lleuger com ho és l’ iPod, i a més és còmode i pràctic.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada